Algemene voorwaarden
  • Algemene voorwaarden Interlodge
  • Boekingsprocedure
  • Betalingen
  • Annuleringsvoorwaarden

Voorwaarden
Op alle reizen die aangeboden worden door Interlodge gelden de onderstaande voorwaarden. Tevens zijn de ANVR-Consumentenvoorwaarden van toepassing. Klik hier voor de ANVR-Consumentenvoorwaarden.

Boekingsprocedure
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de reiziger van het aanbod van de reisorganisator inclusief de aanvaarding van de voorwaarden. Direct na ontvangst van uw inschrijfformulier neemt Interlodge contact met je op om de gegevens samen door te nemen, zodat alles naar wens verloopt en eventuele vragen of aanvullingen gelijk in behandeling worden genomen. Mocht je een inschrijfformulier hebben toegezonden en de uitgezochte reis blijkt volgeboekt te zijn, dan nemen wij natuurlijk ook zo snel mogelijk contact op. Graag kijken we dan naar de eventuele alternatieven.

Betaling
Is de reis beschikbaar en hebben wij al jouw gegevens dan krijg je een bevestiging/factuur toegezonden per mail. Wij vragen na ontvangst van de bevestiging/factuur binnen 7 dagen de aanbetaling over te maken. De aanbetaling bedraagt € 100,- p.p. In geval van aanbiedingen per wooneenheid bij autovakanties bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken vóór de datum van vertrek in ons bezit te zijn. In geval van een reservering binnen 6 weken voor de dag van vertrek vragen wij gelijk het totaalbedrag aan ons over te maken. Je krijgt van ons geen bewijs van de overschrijving. Wel krijg je in het geval van eigen vervoer-reizen direct de tickets en reisinformatie toegestuurd, indien de complete betaling binnen is.
Wanneer je alleen trein- of busvervoer reserveert dan vragen wij het totale bedrag binnen 7 dagen over te maken.

Reserveringskosten
De reserverings-/administratiekosten bedragen € 22,50 per boeking.

Bijdrage Calamiteitenfonds
Deze verplichte bijdrage is € 2,50 per boeking – per 9 personen.

Bijdrage SGR (nieuw sinds 01.02.2021)
Deze verplichte bijdrage is € 5,- per persoon bij een prijs per persoon.
Voor een appartement/chalet/vakantiewoning, ongeacht het aantal personen, is de bijdrage 2x € 5,-.
Boek je alleen vervoer dan is de bijdrage, ongeacht het aantal personen, 1x € 5,-. 

Opties 
Voor een complete vakantie kan je ook opties bij ons boeken, bijvoorbeeld skihuur, buspendel of treinvervoer. Weet je dit nog niet zeker ten tijde van de boeking, dan kan je dit tot ongeveer een week voor de dag van vertrek nog bij ons regelen. De geldigheidsduur voor de opties geldt zoals vermeld op de vouchers. Mocht er tijdens de vakantie 1 of meerdere dagen geen gebruik zijn gemaakt van de opties dan is dat geen reden voor vergoeding. Een optie kan ter plaatse niet worden gewijzigd of teruggevorderd.

Vervoer
Boek je via ons een buspendel of treinvervoer naar je bestemming, dan is het vertrek meestal een dag voor de eigenlijke aankomstdatum. Hou er rekening mee dat de reistijden voor én tijdens de reis gewijzigd kunnen worden. Verkeersdrukte, stakingen, weersinvloeden en technische mankementen zijn vaak overmachtssituaties. De bij de reisorganisator geboekte reizen per bus en trein vallen altijd onder de aanvullende voorwaarden van de betreffende maatschappij en zijn niet voor risico van de reisorganisator.

Verzekeringen 
Je kan via ons eenvoudig en snel een reis- of annuleringsverzekering afsluiten. Interlodge treedt op als wederverkoper en wij zijn niet verantwoordelijk voor de prestaties van de verzekeraar.

Annuleringen
Interlodge accepteert uitsluitend annuleringen die schriftelijk/per e-mail verstuurd zijn. De datum van ontvangst geldt als annuleringsdatum, tenzij de annulering buiten kantoortijden wordt ontvangen. Dan geldt de eerstvolgende werkdag als annuleringsdatum. In alle gevallen betaal je de premie voor een eventuele annuleringsverzekering, de reserveringskosten en de volgende annuleringkosten:
Bij annulering tot 43 dagen voor vertrek: 35% van de reissom.
Bij annulering vanaf 42 t/m 29 dagen voor vertrek: 60% van de reissom.
Bij annulering vanaf 28 t/m 11 dagen voor vertrek: 90% van de reissom.
Bij annulering van 10 dagen voor vertrek tot de dag van vertrek of later: 100% van de reissom.

Deelannulering
Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een overeenkomst annuleert en de annuleringskosten bedragen minder dan 100% van de reissom van de deelnemer(s) welke annuleert, dan wordt de arrangementprijs van de overige deelnemers aangepast naar de dan geldende staffel. De reiziger die annuleert is, indien van toepassing, annuleringskosten verschuldigd over de specifiek voor deze reiziger geboekte opties (bijvoorbeeld skipas en/of huurmateriaal).

Preferenties en essenties
Speciale wensen (preferenties) die bij boeking worden opgegeven worden ter kennisgeving aan de logies-verstrekker gemeld (maar worden niet gegarandeerd). Is een wens zó essentieel dat je alleen boekt als aan deze wens wordt voldaan, dan is er sprake van een essentie. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Wijzigingskosten
Indien op jouw verzoek wijzigingen dienen te worden aangebracht in een reeds gedane boeking, kúnnen wijzigingskosten ter hoogte van € 28,- per voorval in rekening worden gebracht. Wijzigingen kunnen alleen door de hoofdboeker worden doorgegeven.

Aansprakelijkheid bij boeking
Degene die namens of ten behoeve van een ander een reis boekt is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de boeking voortvloeien. De hoofdboeker en minimaal 1 reiziger dient 18 jaar of ouder te zijn. Minderjarige kunnen alleen als medereizigers geboekt worden.

Tickets en reisinformatie
Zodra de volledige betaling is ontvangen, sturen wij zo spoedig mogelijk de reisbescheiden/tickets toe. In geval van reizen per bus, trein of vliegtuig ontvangt je de tickets ca. 7 à 10 dagen voor vertrek. Wij vragen je na ontvangst de tickets goed te controleren. Indien je 5 dagen voor vertrek nog niets van ons hebt ontvangen, vragen wij je contact met ons op te nemen.

Pasfoto’s
Er zijn nog skigebieden waar je voor de skipas een pasfoto nodig heeft. Veel skigebieden werken met een chipcard; hiervoor betaal je ter plaatse een klein bedrag (borg). Je hebt dan geen pasfoto nodig.

Aankomst- en vertrekdag
Aankomst en vertrek is standaard op zaterdag, afwijkingen hierop worden zowel in het aanbod als in de bevestiging vermeld. Op de aankomstdag is het meestal mogelijk vanaf 17.00 uur de accommodatie te betrekken. De reizigers dienen over het algemeen op de vertrekdag voor 9.00 uur de accommodatie te hebben verlaten. De specifieke incheck- en uitchecktijden zoals van toepassing op de geboekte accommodatie kan je terugvinden in de meegestuurde reisinformatie bij de tickets. Indien de reiziger op de aankomstdag verwacht later aan te komen dan de uiterlijke inchecktijd die in de reisdocumenten aangegeven is, dient de reiziger de contactpersoon van het sleuteladres hierover ruimschoots van te voren te informeren. De reisorganisator kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer de reiziger voor een gesloten deur arriveert na de uiterlijke inchecktijd, ook niet wanneer de reiziger al heeft aangegeven later aan te komen.

Borg
Voor de accommodatie dient vaak bij aankomst borg te worden betaald. Het borgbedrag staat (indien bekend) vermeld in de reisdocumenten. De borg wordt na het verblijf doorgaans contant teruggegeven of teruggestort, als de accommodatie in orde bevonden is. De afhandeling van de borg is voor eigen verantwoordelijkheid van de reiziger, de reisorganisator is hier geen partij in. In enkele gebieden moet ter plaatse borg worden betaald voor ski- en/of snowboardmateriaal.

Grensdocumenten
Je dient er zelf voor te zorgen bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van alle noodzakelijke documenten.

Prijswijziging
Wij behouden ons het recht voor om de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde heffingen en toepasselijke wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Verhogingen van deze kosten zullen daarbij netto worden doorberekend.

Website
Voor eventuele storingen of vergissingen op de website kan Interlodge niet verantwoordelijk worden gesteld. Tevens dragen wij geen verantwoordelijkheid voor foto’s, folders en ander voorlichtingsmateriaal voor zover onder verantwoordelijkheid van derden uitgegeven.

Derden
Een groot deel van de diensten wordt niet door Interlodge zelf maar door derden zoals vervoerders en accommodatieverschaffers verricht. Voor de goede uitvoering van de diensten is Interlodge dus mede afhankelijk van deze derden. Ondanks een zorgvuldige keuze kan er altijd iets misgaan. Dat is niet alleen afhankelijk van mensen maar ook van de lokale omstandigheden, in het bijzonder weersomstandigheden. Het is van groot belang dat je met de juiste verwachtingen met vakantie gaat. Belangrijk is ook dat je je goed op de vakantie voorbereid door je te verdiepen in de gewoonten van het land. Je zal daardoor meer genieten van het verblijf in die andere omgeving met andere mensen, maar ook een beter begrip hebben voor een wat andere dienstverlening dan je in Nederland gewend bent.

Ontevreden?
Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om jouw vakantie zo goed mogelijk te laten verlopen. Het kan een enkele keer voorkomen dat er tijdens de vakantie iets gebeurt waar je niet tevreden over bent. Is dit het geval; meldt dit direct bij de accommodatieverschaffer, zodat het probleem direct kan worden opgelost. Kom je er met de accommodatieverschaffer niet uit, neem dan contact met ons kantoor op.

Interlodge is aangesloten bij

Interlodge Vakanties | info@interlodge.nl | tel. 026 44 60 605 |

Jacob Cremerstraat 19, 6821 DA Arnhem, Nederland | KvK nr. 1002 9875

Wij gebruiken cookies voor een optimale website. Klik op akkoord om ze toe te staan  - lees onze policy